STIMAȚI PASAGERI !

Având în vedere multitudinea de apeluri telefonice către Aeroportul nostru prin care solicitați informații referitoare la modalitatea de rambursare / reprogramare a biletelor la zborurile anulate ale companiei WizzAir, din cauza pandemiei de coronavirus Covid-19, precum și realizarea acestor operațiuni, dorim să vă informăm că pentru toate acestea trebuie să luați legătura cu compania aeriană, deoarece noi ca aeroport nu vă putem ajuta în acest context.

Pasagerii ale căror zboruri au fost anulate se pot afla în una din cele două situații prezentate mai jos.

1. Pasagerii care și-au achiziționat biletele prin intermediul platformei online a companiei aeriene (www.wizzair.com) se pot loga la contul personal de pe această platforma și acolo vor putea alege opțiunile care le doresc, rambursare sau reprogramare.

2. Pasagerii care și-au făcut rezervările prin intermediul agențiilor de turism sau a agențiilor de ticketing (vânzări bilete de avion) - inclusiv agențiile de turism online sau platformele online de vânzări bilete de avion - ar trebui să ia legătura cu compania (agenția) de la care și-au achiziționat biletele. În această perioadă extrem de neobișnuită, vă rugăm să aveți răbdare și să folosiți cât mai mult posibil platformele companiei aeriene WizzAir de gestiune individuală, accesibile din e-mail-urile primite, pentru a minimiza traficul către centrele telefonice ale companiei aeriene extrem de ocupate.

Dacă considerați totuși că variantele de mai sus nu sunt viabile, puteți accesa centrul telefonic al companiei WizzAir la numărul de telefon 090 031 0020 (doar pentru România, în limba română, număr de telefon taxabil cu 1,19 euro fara TVA pe minut, program Luni-Vineri 09.00-18.00, Sâmbăta și Duminică închis).

Vă rugăm să rețineți că:

• Apelurile din rețele de telefonie mobilă pot fi taxate la un tarif mai mare;

• Accesul la numerele cu tarif special poate fi blocat de la anumite linii, iar acestea nu pot fi apelate din străinătate;

• Se percepe o taxă per tranzacție prin Centrul telefonic, de 75 lei, pentru solicitările care pot fi făcute și online;

• Perioada de așteptare pentru preluarea apelurilor, poate fi sensibil mai mare decât în mod normal, lucru care ar putea aduce cu sine costuri importante pentru dumneavoastră.

Informații suplimentare regăsiți în linkul de mai jos.

https://wizzair.com/…/informatii-si-s…/contact/contactati-ne

Vă mulțumim pentru înțelegere. 


Biletele de călătorie pentru destinaţia dorită pot fi achiziţionate de la agenţiile de ticketing şi birourile de turism, precum şi direct de pe site-ul companiilor aeriene.

Accesaţi www.wizzair.com pentru a rezerva bilete spre Londra, Milano, Roma , Bologna sau Memmingen.

Pentru zboruri şi rezervări spre Bucureşti accesaţi www.tarom.ro


Pentru a inlatura orice speculatie referitoare la politicile companiei Wizz Air, in cazul zborurilor anulate, prezentam in continuare un extras din cadrul capitolului "INFORMATII SI SERVICII" denumit "ANULAREA DE CATRE WIZZ AIR", preluat de pe pagina de internet a companiei.

"În cazul anulării zborului dumneavoastră, în conformitate cu Regulamentul (EC) nr. 261/2004 (Regulamentul) de stabilire a unor norme comune în materie de compensație și de asistență pentru pasageri în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, aveți următoarele opțiuni:

1. Vă vom face o nouă rezervare pentru un zbor operat de Wizz Air sau de altă companie aeriană care oferă condiții de transport comparabile, pentru ca dumneavoastră să ajungeți cât mai repede posibil la destinația finală. Opțiunea este valabilă în funcție de numărul de locuri disponibile.
2. Vă vom returna Prețul total achitat pentru zborul anulat, inclusiv pentru zborul de întoarcere, dacă este cazul.
3. Vom credita Contul dumneavoastră Wizz Air cu valoarea totală a plății dumneavoastră, plus 20% din prețul achitat pentru zborul anulat (inclusiv pentru sectorul de retur, dacă este cazul). Acest credit va putea fi utilizat pentru achiziționarea oricărui zbor Wizz Air.
În afară de opțiunile menționate mai sus, vă vom oferi posibilitatea să efectuați două apeluri telefonice în mod gratuit (sau alternativ puteți alege telex, fax sau e-mail) sau, în situațiile în care nu este posibil ca Wizz Air să vă pună la dispoziție aceste servicii, vă vom rambursa contravaloarea acestor comunicări.

În cazul schimbării zborului, atunci când data de plecare a noului zbor este la o zi după plecarea planificată pentru zborul anulat, vă vom pune la dispoziție cazare la hotel și transport între aeroport și hotel, în mod gratuit. În situațiile în care nu este posibil ca Wizz Air să vă pună la dispoziție aceste servicii, vă vom rambursa costurile pentru masă, cazare la hotel și transport între aeroport și hotel.

Rețineți că rambursarea costurilor de asistență specificate mai sus se va face în limita unei sume rezonabile, pe baza chitanțelor prezentate de dumneavoastră.

În plus, Wizz Air va plăti compensații conform Articolului 7 din Regulament:

Suma 250 EURO Distanța Maximum 1.500 km

Notă: Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 2 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%

Suma 400 EURO Distanța Între 1.500 și 3.500 km

Notă: Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 3 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%

Suma 600 EURO Distanța Peste 3.500 km

Notă: Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 4 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%

Compensația de mai sus nu va fi plătită dacă ați fost informați în legătură cu anularea:

- Cu 2 săptămâni înainte de ora de plecare programată a zborului (OPP);
- Cu 2 săptămâni până la 7 zile înainte de OPP și vi se oferă un zbor Wizz Air alternativ, care să vă permită să plecați cu cel mult 2 ore înainte de OPP și să ajungeți la destinația finală în mai puțin de 4 ore după ora de sosire programată (OSP);
- Cu mai puțin de 7 zile înainte de OPP și vi se oferă un zbor Wizz Air alternativ, care să vă permită să plecați cu cel mult o oră înainte de OPP și să ajungeți la destinația finală în mai puțin de 2 ore după OSP.
Rețineți că nu vom fi obligați la plata compensațiilor dacă se poate demonstra că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, ce nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor rezonabile.

Circumstanțele extraordinare includ, dar fără limitare, următoarele cauze: controlul traficului aerian, starea vremii, greve în industria aviatică (altele decât greve ale angajaților companiei Wizz Air), alerte teroriste sau motive de securitate, închiderea aeroportului sau a pistei, tulburări sociale, catastrofe naturale, motive de securitate a zborului.

Fiecare caz va fi evaluat individual pentru a se stabili dacă există circumstanțe extraordinare de neevitat.

În cazul în care aveți nemulțumiri legate de respectarea drepturilor dumneavoastră conform Regulamentului, puteți contacta instituția națională de aplicare a legii din locația de plecare (http://apr.europa.eu)."

Link-ul unde pot fi vizualizate aceste informatii este urmatorul

https://wizzair.com/…/preturi-re…/rambursari-si-compensatii