Wizz gradient transparent

Pentru a inlatura orice speculatie referitoare la politicile companiei Wizz Air, in cazul zborurilor anulate, prezentam in continuare un extras din cadrul capitolului "INFORMATII SI SERVICII" denumit "ANULAREA DE CATRE WIZZ AIR", preluat de pe pagina de internet a companiei.

"În cazul anulării zborului dumneavoastră, în conformitate cu Regulamentul (EC) nr. 261/2004 (Regulamentul) de stabilire a unor norme comune în materie de compensație și de asistență pentru pasageri în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, aveți următoarele opțiuni:

1. Vă vom face o nouă rezervare pentru un zbor operat de Wizz Air sau de altă companie aeriană care oferă condiții de transport comparabile, pentru ca dumneavoastră să ajungeți cât mai repede posibil la destinația finală. Opțiunea este valabilă în funcție de numărul de locuri disponibile.
2. Vă vom returna Prețul total achitat pentru zborul anulat, inclusiv pentru zborul de întoarcere, dacă este cazul.
3. Vom credita Contul dumneavoastră Wizz Air cu valoarea totală a plății dumneavoastră, plus 20% din prețul achitat pentru zborul anulat (inclusiv pentru sectorul de retur, dacă este cazul). Acest credit va putea fi utilizat pentru achiziționarea oricărui zbor Wizz Air.
În afară de opțiunile menționate mai sus, vă vom oferi posibilitatea să efectuați două apeluri telefonice în mod gratuit (sau alternativ puteți alege telex, fax sau e-mail) sau, în situațiile în care nu este posibil ca Wizz Air să vă pună la dispoziție aceste servicii, vă vom rambursa contravaloarea acestor comunicări.

În cazul schimbării zborului, atunci când data de plecare a noului zbor este la o zi după plecarea planificată pentru zborul anulat, vă vom pune la dispoziție cazare la hotel și transport între aeroport și hotel, în mod gratuit. În situațiile în care nu este posibil ca Wizz Air să vă pună la dispoziție aceste servicii, vă vom rambursa costurile pentru masă, cazare la hotel și transport între aeroport și hotel.

Rețineți că rambursarea costurilor de asistență specificate mai sus se va face în limita unei sume rezonabile, pe baza chitanțelor prezentate de dumneavoastră.

În plus, Wizz Air va plăti compensații conform Articolului 7 din Regulament:

Suma 250 EURO Distanța Maximum 1.500 km

Notă: Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 2 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%

Suma 400 EURO Distanța Între 1.500 și 3.500 km

Notă: Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 3 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%

Suma 600 EURO Distanța Peste 3.500 km

Notă: Dacă vi s-a oferit un zbor nou și ora sosirii acestuia nu depășește cu 4 ore ora de sosire programată a zborului pe care îl aveați rezervat, această sumă va fi redusă cu 50%

Compensația de mai sus nu va fi plătită dacă ați fost informați în legătură cu anularea:

- Cu 2 săptămâni înainte de ora de plecare programată a zborului (OPP);
- Cu 2 săptămâni până la 7 zile înainte de OPP și vi se oferă un zbor Wizz Air alternativ, care să vă permită să plecați cu cel mult 2 ore înainte de OPP și să ajungeți la destinația finală în mai puțin de 4 ore după ora de sosire programată (OSP);
- Cu mai puțin de 7 zile înainte de OPP și vi se oferă un zbor Wizz Air alternativ, care să vă permită să plecați cu cel mult o oră înainte de OPP și să ajungeți la destinația finală în mai puțin de 2 ore după OSP.
Rețineți că nu vom fi obligați la plata compensațiilor dacă se poate demonstra că anularea este cauzată de circumstanțe extraordinare, ce nu ar fi putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor rezonabile.

Circumstanțele extraordinare includ, dar fără limitare, următoarele cauze: controlul traficului aerian, starea vremii, greve în industria aviatică (altele decât greve ale angajaților companiei Wizz Air), alerte teroriste sau motive de securitate, închiderea aeroportului sau a pistei, tulburări sociale, catastrofe naturale, motive de securitate a zborului.

Fiecare caz va fi evaluat individual pentru a se stabili dacă există circumstanțe extraordinare de neevitat.

În cazul în care aveți nemulțumiri legate de respectarea drepturilor dumneavoastră conform Regulamentului, puteți contacta instituția națională de aplicare a legii din locația de plecare (http://apr.europa.eu)."

Link-ul unde pot fi vizualizate aceste informatii este urmatorul

https://wizzair.com/…/preturi-re…/rambursari-si-compensatii